Zašto nema više žena vozača?
Prema izveštaju Evropske komisije za drumski saobraćaj, od septembra 2021. godine, procenjuje se da je u industriji prevoza i logistike u Evropskoj uniji učestvovao relativno mali broj žena profesionalnih vozača kamiona.
U cilju borbe protiv nedostatka vozača, Evropska komisija podstiče žene da rade kao profesionalni vozači u sektoru transporta. Najveći procenat žena profesionalnih vozača u Evropskoj Uniji zabeležen je na Kipru – 31%, a najmanji u Španiji, gde žene vozači kamiona čine samo 4% od ukupnog broja profesionalaca. Pored infrastrukturnog i bezbednosnog problema, žene vozači kamiona se suočavaju i sa predrasudama u branši.
Po rečima jedne od žena koje voze u Španiji, 59-godišnje Begone Urmeneta, iako je vozač sa višedecenijskim iskustvom stalno mora da se dokazuje. Zbog činjenice da profesija pored vožnje ponekad podrazumeva i težak fizički rad, istina je da je ženama teže. „Moraš se iznova dokazivati… Kad sam počinjala, rekli bi… ‘Begona je devojka, ne može da nosi frižider, ne može da pomera palete'”, kaže Begona, prenosi Rojters. Međutim, kada se sve uzme u obzir, najveća prepreka za motivaciju žena da postanu profesionalni vozači ipak je nedostatak infrastrukture u smislu bezbednih stajališta i parkinga, dok je rukovanje teretom manji problem.