Koliko je bezbedno biti profesionalni vozač kamiona?
Komercijalni drumski teretni transport danas se suočava sa mnogim bezbednosnim rizicima. Dok krađa goriva i tereta i dalje predstavlja problem od više milijardi evra gubitka za evropski transportni sektor, kriminalne grupe i migranti predstavljaju dodatne bezbednosne pretnje.
Migranti se tajno ukrcavaju u kamione da bi prešli granicu i ponekad ih je teško uočiti tako da se dešava da vozač tek na granici sazna da su mu migranti u prikolici.
Sa druge strane, kriminalne grupe često kradu robu iz prikolice.
Kao da ovo nije dovoljno, dodatak ionako velikom bezbednosnom riziku je i moderni terorizam, iako su ti slučajevi retki. Terorizam se odnosi na slučaj, poput onoga u Francuskoj, kada je otet kamion koji je korišćen u terorističkom napadu.
Suštinski problem bezbednosti profesionalnih vozača kamiona je nedostatak objekata koji omogućavaju bezbedno parkiranje kamiona i koji takođe pružaju minimalan nivo usluga neophodnih za dnevne potrebe vozača. Pored sistema video nadzora, vozači kažu da nedostaje i fizičko obezbeđenje samog parkinga.
Uspostavljanjem gušće mreže bezbednih i sigurnih parking prostora za kamione, ili uvođenje klasifikacije nivoa bezbednosti prema kome bi vozači mogli da donesu odluku gde će prenoćiti, a samim tim motivisali vlasnike parking placeva da povećaju bezbednost, moguće je rešiti ove probleme.
Prema procenama Evropske komisije iz 2019. godine, u Evropi nedostaje oko 100.000 bezbednih parking mesta za kamione. Obzirom da se na tom polju nije značajno investiralo do kraja 2022. godine usled vanredne zdravstvene situacije izazvane pandemijom Korona virusa, jasno je da će se bezbednosna situacija u tom pogledu promeniti tek u godinama koje slede. Još jedan važan faktor koji bi ubrzao izgradnju bezbednijih odmarališta i parkinga za kamione je inicijativa da se motiviše više žena da postanu profesionalni vozači.