Manjak profesionalnih vozača
Prema istraživanju švajcarske Unije za drumski transport IRU (The International Road Transfer Union), treba očekivati veliku potražnju za professionalnim vozačima u drumskom saobraćaju.
Porast potrebe za drumskim saobraćajem i rastući jaz između penzionisanih i novih vozača će trostruko povećati stopu nepopunjenih pozicija vozača kamiona, prelazeći 60% do 2026. godine, dok će se za vozače autobusa i turističkih autobusa povećati za više od pet puta, gotovo do 50% do 2026. godine.
Novo istraživanje sprovedeno je u šest zemalja koje predstavljaju dve trećine ukupnog putnog sektora Evrope i četiri zemlje za prevoz putnika, što čini 28% od ukupnog broja uzoraka u EU.
Bez preduzimanja mera da se vozačka profesija učini pristupačnijom i privlačnijom, Evropa bi mogla da ima manjak od preko dva miliona vozača do 2026. godine, što bi uticalo na polovinu svih teretnih kretanja i milione putovanja putnika.
Iako su plate vozača i do pet puta veće od prosečnih minimalnih plata, izveštaj prikazuje alarmantne podatke o poteškoćama u pristupu vozačkoj profesiji, posebno za mlade ljude, kao i o privlačnosti te profesije, posebno za žene.
Prema rečima Generalnog sekretara IRU-a,
Umberta de Preta, kriza nedostatka vozača u Evropi se rapidno ubrzava i predstavlja ozbiljnu pretnju kontinentu ukoliko se ništa ne preduzme.