Da li je lakše voziti na ekstremno niskimili ekstremno visokim temperaturama?
Destinacije su nekad poznate nekad nepoznate, ali su uvek izazov bez obzira na iskustvo. Naročito kada je u pitanju vangabaritni Transport. Milenko Miljajević iz Trstenika kaže kako mu je tura na +50 stepeni Celzijusovih bilo teže nego na -50. “Išao sam po snegu i ledu lagano, 50 na sat, ali su me svi švedski kamioni preticali dok nisam shvatio o čemu se radi i da najnormalnije mogu da vozim 90” Kaže Milenko tvrdeći da hladnoća nije problem. Noću se spušta i niže od -50C. “kamion koji vozim, Scania, rađena je za švedsko tržište. Debljina stakla na vozačevoj i suvozačevoj strani je 2.5cm.” Milenko kaže da je nepregledna snežna belina stvarno doživljaj, ali da u zimskim danima, konkretno u januaru, dan traje samo nekoliko sati. Sve ostalo je noćna vožnja. Milenko, koji već dugo vozi za LTC Stanković, kaže da nije problem, samo treba voditi računa o losovima koje farovi hipnotišu tako da stoje na sred puta. Jedino ih sirenom možeš pokrenuti da se sklone.
Sa druge strane, vožnja po ekstremno visokim temperaturama je mnogo veći izazov. Milenko priča kako je na granici Turske sa Sirijom, temperatura bila oko 50 stepeni i da se asvalt topio tako da je prikolica tonula prilikom pauze. “U pore]enju sa Švedskom, manje je bilo proklizavanja na snegu i ledu, u poređenju sa ovim vrućinama,” kaže Milenko koji objašnjava da je svaka pauza problem jer ako prikolica potone previše neće moći da krene. Sa druge strane, bitumen koji se topi i izbija iz asvalta se lepi za gumu i utiče na proklizavanje. Samo posipanje peska i sitnog šljunka može da doprinese frikciji i da se pređu deonice poput strmih uzvišica i istopljenog asvalta. Zato je važno da i kamion i vozač budu spremni na ekstremne uslove.